Alla inlägg under november 2008

Av Jonna - 30 november 2008 23:24



Long time, no hear from tha blogg, I know...  Jag har borjat komma till ratta med universitetet, utekvallarna och andra skona rutiner, sa mitt i allt detta har bloggandet glomts bort lite...


Onsdagar ar definitivt basta dagen! Forst en lektion i Constitutional Law och sen tennis i flera timmar. Så himla kul! Jag har verkligen kämpat med min backhand sen jag började och i onsdags gick det tokbra. (Fast jag körde så hårt att jag fick en blåsa av racketet så nu måste jag bota mitt sår. Har hört att alkohol (!) ska vara bra, eller vad säger syster Mia?) Varje onsdagskvall ar det "Tennis Social", ALLTID med Fancy Dresses och en helkvall pa KAOS som rockar fett! Onsdagen slutar naturligtvis kl. 00.00 men våra nätter avrundas normalt runt  04.55. Typ.


Det ar mycket karlek i vart hus. Vi bakar kakor med hjartan pa, kollar film, gar pa bio och dricker te. Lots of love in this flouse, ar det staende uttrycket. Haromnatten vaknade jag vid 1-tiden och horde Ben spela gitarr och sjunga i sitt rum ovanfor mitt. Jag bara log och tankte att det hander nog knappast igen att jag blir GLAD av att grannarna spelar musik och stor min nattsomn! Men det ar ju sa mysigt, fullt med manniskor under ett o samma tak :)


Och nopp; jag har inte kört bil på fel sida av vägen. Tur, jag skulle säkert krascha.


Pics:


1) Jag bakar en limepaj från favvo-kokboken (förskottsjulklapp från mamma - tack!)


2) Vi har kommit på att det är väldigt kul att ha glasögon på oss på KAOS. Allt blir väldigt mörkt och vi ser så coola och tuffa ut! Här är Asrin, Pat (Pimp) och jag, innan avfärd.


3) Jag och Ben utmanar varann i Wii (eller vad det heter).Vi boxas och jag vinner. Såklart!


Av Jonna - 1 november 2008 19:13



Jordens fest ägde rum i onsdags! Grabbarna upstairs hade laddat i över en vecka inför the big Halloween Hoedown i vårt Flouse (flat + house = flouse) och det var verkligen jätteotäckt pyntat i hela huset. Vartefter kvällen led blev nog pyntet ganska medtagen, men det var det säkert ingen som märkte eftersom att hallonsaften flödade...


Bild nr. 1: Klänningen som har förvandlat mej till THE Vampire är hyrd från vår underbara Fancy Dress-butik (jag har offrat mycket för denna klänning, bland annat ett skott i huvudet!). Visst ser det ganska creapy ut med sminkningen o allt? I love it!


Bild nr. 2: Kes är häxa och Pat är civilklädd superman.


Bild nr. 3: Djävulen Asrin is preparing... What is that? I´ve never ever seen it before. Lemon? Salt? Strange...


05.20 stod klockan på när jag kröp till kojs. Braaaa kväll!




Ovido - Quiz & Flashcards