Alla inlägg under februari 2009

Av Jonna - 28 februari 2009 18:46


Idag har jag pluggat hela dagen, hade klockan på 06.30 och satte mej framför datorn och skrev från 07.45 Känner mej galet nöjd och förundras över resultatet av den sjunde uppsatsen av sju möjliga. Titeln är typ "Exploitation of consumers directly and indirectly: a analyse of the United Brands case." Det är ungefär så upphetsande som det låter - det vill säga inte alls. När ska jag använda detta liksom? Nåja, nu är det nästan gjort.


Just nu står jag i valet och kvalet om kvällens happenings. Antingen ska jag på bio med massa Erasmustjejer (trevligt och mycket artigt och fint men inte så ROLIGT), eller så stannat vi hemma och lagar mat/kaka/pop-corn/fruksallad (eller nåt annat inte godisaktigt eftersom att jag o ralle har godisförbud. Fy fasen så gött o komma hem sen så att vi kan få det där vadet ur världen!) och hoppas på sällskap i upstairs framför en fiml. Jag o asrin har tjatat om Titanic sen Valentines day men ingen nappar. Konstigt, det som är en så bra film , haha!  Får se. Skönt i alla fall med lördag och söndag imorn. Och sen är det KAOS-onsdag! Even better... ;)



Av Jonna - 27 februari 2009 23:15


Klockan är mycket så det finns icke tid för utsvävningar eller tillbakablickar. Jag ska bara berätta att en incident inträffade när jag var påväg genom parken från spanskalektionen till mitt seminarie i Constitutional law: en fågel bajsade på mej och klutten landade precis i hårfästet och en bit ner i pannan. Skitäckligt, den var både brunaktig och ful. Jag lovar att det var en duva. Eller en fiskmås. Jag säger ju det - fåglar är tamifasen helvetets bidrag till jorden (alternativt himlen). Usch.


Peace.



Av Jonna - 27 februari 2009 22:51


Jag har precis gått in och läst på mina gamla resedagböcker från Thailand (med kära Karin) och Indienprikatiken och det var så himla kul att jag nästan har skrattkramp i magen. Gud vilken skrivenergi och tossiga upptåg som det gamla goda livet bjöd på! Jag tror att vi var i Thaiet i typ en månad och resedagboken innehåll 22 inlägg. Braaa jobbat om man säger, men jag känner mej ju plötsligt väldigt oproduktiv och lite lat när det gäller mitt eget bloggande... Kan det ha att göra med åldern måntro? Mamma påminner mej om att jag fyller 24 ÅR och det är klart - åren börjar kanske ta ut sin rätt ;)


Nu sitter jag och funderar på om min lilla blogg har tappat hela sin vidunderliga läsarkrets under de gågna, oproduktiva månaderna. Det vore ju trist, speciellt om jag bestämmer mej för lite mer aktivitet. Å andra sidan insåg jag att gamla dagboksinlägg bjuder på många goda minnen bara för mej själv, så bara den anledningen är god nog för att jag ska printa ner lite vardagligheter. Kan ni inte skriva en kommentar om ni läser i bloggen?


Bara för att få lite nytändning ska jag skriva ett alldeles nytt inlägg för idag och den senaste tiden. Om jag inte hinner ändra mej och komma på nåt annat väldigt viktigt som måste göras vill säga (typ leta råttor under köksbänken).


Cheers.

Ovido - Quiz & Flashcards