Alla inlägg under november 2009

Av Jonna - 10 november 2009 14:52




Åh, vad jag längtar efter er! Bara 2,5 dagar kvar nu...:) Ingen snö denna gång, dock... 



  





Av Jonna - 10 november 2009 14:38



Jo, den kommer hit också. Det har tagit lite tid, men nu börjar mitt vardagsliv slå sej bekvämt tillrätta och det är så härligt! 


  

        




Hot Pot med hela korren! (Jag är vitingen där i mitten nånstans...)  Den stora, vita kokaren fylls med vatten och sen lägger man i precis den mat som man vill ha lagad - typ småkorvar, fishballs, nudlar, sallad, svampar -  och så läggs locket på, maten kokas och sen dyker alla ner med en väldig fart för att ta godbitarna. Hong Kong-specialitet!










Jag, Rae och Robert uppe på taket (ytterst förbjudet!) med en lite mer primitiv middag men åååå så god!












Intressant föreläsning av pakistansk gästforskare i min "Gender and Culture"-class.






Ovido - Quiz & Flashcards