Alla inlägg under oktober 2009

Av Jonna - 31 oktober 2009 00:52


Sorry, aktiviteten på bloggen har inte varit så väsrstans intensiv på sistone, men nu har jag förstått att Sverigehösten inte är så jätteupphetsande och att min kära mamma läääääääängtar så mycket efter sina barn på vift...:)


Kolla, så bra vi har haft det dom sista veckorna! 



         


   


Tillbaka i underbara Yangshou och flottfärd på floden. Sen blev jag magsjuk för matståndet intill vattnet var för lockande och maten kanske lite för gammal... När resten åkte tillbaka hem stannade jag en dag till, men då var magen fit for fight igen och jag NJÖT big times!




 


Vi cyklade på landet i Yangshou en hel dag och det var fantastiskt... Förra gången när jag ocg Matilda var där flöt vi nästan bort i vår egen svett, men nu var det alldeles perfekt och ibland till och med lite kyligt och gåshud på armarna :)





  



Felicia från Frankrike och Ibti från Sverige (fast utbytesstudent från Essex Univerity i UK) sitter och äter mat på en favvorestaurang intill vårt hostel inne i Yangshou. Underbar mat - och så billigt!







Jag och Robert har blivit kändisar. Karriären tog fart efter att vi vunnit vårt hostels karaoketävling med "Wonderwall" och "Country Roads". Värsta showen gjorde vi, och det föll sej så bra att vi blev tillfrågade att uppträda på United College 53rd Anniversery Dinner - för typ 400 pers. Alltså vi sjöng liksom inte riktigt en riktig sång,utan vi fick kantonesiska popsånger i öronen och sen fick vi sjunga så gott vi kunde och publiken gissa så gott dom kunde. Det lät typ: "Adododo, a wi shi da, lalalala, a di daam sang, oooo". Nu får vi skriva autografer hela tiden och vi håller som bäst på att träna in ett nytt uppträdande.






Jag ser lite bister ut men det är jag inte, jag har bara  solen i ögonen. Jag och Marina åkte till ön Chueng Chau och myste på stranden en stund och avslutade med skaldjur i eftermiddagssolen. Helt okej nedvarvning dagen innan tentan i Social Psychology (som jag inte fått tillbaka än, men som gick braaaa!)





Ytterligare helgnöje på stranden i Shek O tillsammans med Ida. Vackert och underbart och alldeles lagom med 27 grader i luften :)








Och så här trött kan man bli på tuben hem.






Så himlans mycke folk! Vi fick vänta 3 tåg innan vi lyckades pressa oss in. Friday afternoon = rush hour, for sure... 




Av Jonna - 8 oktober 2009 03:24


 

Månfestival...






                       ...på äkta Hongkongvis, introduced by my roomie Yoyo :)












Första gången Ahlgren's Bilar, skumsvampar och Annas Pepparkakor ligger som mat till Gudarna och Yoyo's farmor? Most likely so...






































































































Av Jonna - 2 oktober 2009 15:28


Igår var det Nationaldag och det verkade som om ungefär 6 av Hong Kongs 7 miljoner invånare var ute och firade Folkrepubliken med fyrverkerier, pompa och ståt. Ida och Johan hade bänkat sej på bästa fyrverkeriplatserna redan på förmiddagen, och sen kom jag på eftermiddagen och drack öl i några timmar i väntan på The Big Bang. Efter festligheterna fortsatte svenskarnas nationaldagsfirande med supergod våffla. Värsta bästa Nationaldagen.



    








Ovido - Quiz & Flashcards